Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2013 > ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ LOGISTICS

Στην αναγκαιότητα αναβάθμισης των υποδομών της χώρας, αλλά και στον σημαντικό ρόλο της “Εθνικής Επιτροπής για τα Logistics” αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης της World Bank για τα logisticsστην Ελλάδα. Ακολουθούν τα βασικά σημεία ομιλίας του υπουργού, ενώ ολόκληρη η έκθεση της World Bank είναι στο επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος:

-Έχει μεγάλη αξία η Επιτροπή,που σύστησε ο κ. Χατζηδάκης πριν αρκετό καιρό. Ήταν από τα πρώτα ζητήματα, για τα οποία με ενημέρωσε ο ίδιος, όταν παρέλαβα το Υπουργείο ως διάδοχός του, σε ό,τι αφορά στις μεταφορές και τις υποδομές.

-Εμείς έχουμε να κάνουμε δύο πράγματα εδώ: Το ένα είναι να ολοκληρώσουμε τις υποδομές. Θέλω να σας πω, ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση εφαρμογής ενός σχεδίου ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.Πιστεύω, ότι σε τρία χρόνια από σήμερα θα έχει ολοκληρωθεί η κεντρική σιδηροδρομική γραμμή και θα έχει ηλεκτροδοτηθεί. Θα συνδέεται έτσι η Ελλάδα με ηλεκτροκίνητη γραμμή με την Ευρώπη.

-Προχωράμε στη συνένωση και σύνδεση των σιδηροδρομικών μας γραμμών με τα βασικά λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, όλα τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια, έτσι ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση των επιχειρήσεων με τους μεγάλους εμπορευματικούς λιμενικούς σταθμούς της χώρας.

-Ολοκληρώνουμε αυτές τις μέρες και πάμε στη Βουλή τις συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας,Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη, τον Ε65, την κεντρική δηλαδή οδό της χώρας, το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα. Έτσι, η χώρα πλέον, μέχρι το τέλος του 2015, σε δυο χρόνια από σήμερα, θα έχει αποκτήσει ένα πλήρες, ολοκληρωμένο, σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Μαζί με την Εγνατία θα αποτελούν χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία για τις εμπορευματικές μεταφορές.

-Σε λίγους μήνες, όπως ακούσατε προηγουμένως από τον κ. Χατζηδάκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Είναι μια κρίσιμη διαδικασία, διότι θα αυξήσει σημαντικά την προστιθέμενη αξία στην οικονομία, που μπορούν να δώσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ήδη φέτος, με την αύξηση του τουρισμού, υπήρξε πολύ σημαντική συμβολή τους στη δημιουργία πλεονάσματος στην ελληνική οικονομία.

-Επίσης, προχωρά η ιδιωτικοποίηση ορισμένων μεγάλων λιμανιών, όπως είναι της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, τα οποία μπαίνουν μπροστά. Πολύ σύντομα θα προχωρήσει και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στο νέο επενδυτή,να κάνει μεγαλύτερες επενδύσεις και να αυξήσει τη δυνατότητα της εμπορευματικής μεταφοράς στο εσωτερικό, αλλά κυρίως στο εξωτερικό.

-Μέχρι το 2020, ο Πειραιάς θα έχει τα μεγέθη του Ρότερνταμ και να σκεφθούμε, ότι το 2008, λίγο πριν την ιδιωτικοποίηση μέρους του ΟΛΠ, ο Πειραιάς εκπροσωπούσε 15 χιλιάδες το χρόνο container και σήμερα έχουμε 2 χιλιάδες τη μέρα και το 2020 θα έχουμε 10 χιλιάδες τη μέρα, όσα έχει σήμερα το Ρότερνταμ.  

 

Διαβάστε έκθεση της World Bank: REPORT GREECE.pdf

 

[ΠΗΓΗ:METAFORESPRESS]