Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πολλά μικρά και διάσπαρτα σημεία πώλησης , σε συνδυασμό με την έλλειψη προηγούμενης πληροφόρησης, για τις ακριβείς ανάγκες των σημείων αυτών , ωθούν τις προμηθεύτριες εταιρίες στη λύση των πωλήσεων ex van (τιμολόγηση επ’ αυτοκινήτου). Πέραν των πλεονεκτημάτων που προσφέρει στο χώρο των πωλήσεων , συγκεκριμένη πρακτική επιφέρει και μία σειρά αλλαγών τόσο στον τρόπο λειτουργίας της αποθήκης όσο και της διανομής. Η βασική θεωρία που κρύβεται πίσω από τον συνδυασμό των logistics και των πωλήσεων στην τιμολόγηση επ΄ αυτοκινήτου, είναι ότι ο διανομέας μετατρέπεται σε πωλητή που πωλεί τα προϊόντα του σε συγκεκριμένη περιοχή. Τι σημαίνει ex van sales - ο οδηγός πραγματοποιεί ταυτόχρονα δύο εργασίες: πωλεί και διανέμει τα προϊόντα της εταιρίας για λογαριασμό της οποίας δουλεύει
- ο οδηγός μπορεί να είναι είτε υπάλληλος της εταιρίας είτε εξωτερικός αυτόνομος συνεργάτης
- στις περισσότερες περιπτώσεις τα σημεία διανομής και πώλησης είναι συγκεκριμένα , ωστόσο ο οδηγός είναι υπεύθυνος για την ανεύρεση νέων σημείων πώλησης στην περιοχή για την οποία είναι υπεύθυνος, καθώς αυτός θα δει πρώτος νέα σημεία να εγκαινιάζονται και να λειτουργούν
- αφού ο οδηγός είναι ταυτόχρονα και πωλητής εκδίδει και παραστατικά για λογαριασμό της εταιρίας και εισπράττει τα αντίστοιχα ποσά από τους πελάτες. Παράλληλα παραλαμβάνει επιστροφές προϊόντων
- ο χώρος πώλησης των προϊόντων στο σημείο του πελάτη είναι συνήθως καθορισμένης χωρητικότητας σε κιβώτιο. Μερικές φορές είναι και προσχεδιασμένης χωρητικότητας για κάποιους κωδικούς που πουλάνε πολύ με stand ή ψυγείο.
Η νέα αυτή υπηρεσία φέρνει αλλαγές στην υπηρεσία των logistics οι οποίες επιγραμματικά είναι: - δεν υπάρχει δυνατότητα προδρομολόγησης του φορτίου και επομένως βελτιστοποίηση της διαδρομής του.
- ένα φορτηγό μπορεί να χρειαστεί να περάσει από το ίδιο σημείο δύο φορές, την πρώτη για να παραδώσει συγκεκριμένο είδος και τη δεύτερη επειδή ο πελάτης ζήτησε την παράδοση άλλου προϊόντος άλλη ώρα ή πρέπει να πάρει επιστροφές
- υπάρχει ωστόσο ένα κενό στην καταγραφή της ζήτησης και των απαιτήσεων και στην παραμετροποίησή τους, καθώς είναι δύσκολο να καταγράφονται από τον καθένα οδηγό τα δεδομένα . αυτό μεταβάλει έτσι και τους κανόνες που επηρεάζουν τα αποθέματα που πρέπει να υπάρχουν στο κέντρο διανομής.
- καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις με την κλασική παραγγελιοληψία και τη διανομή με φορτηγό που παραδίδει παραγγελίες, για τις οποίες υπάρχει προηγούμενο αίτημα.
- οι παραγγελίες αναπλήρωσης αποθεμάτων ενός φορτηγού συνήθως ελέγχονται από ένα κεντρικό σύστημα που διορθώνει τις όποιες αβλεψίες του οδηγού-παραγγελιοδότη
- ένα φορτηγό μπορεί να έχει αδειάσει χωρίς να έχουν καλυφθεί όλοι οι πελάτες του. Επομένως πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω αποστολή γεγονός που συνεπάγεται εκτεταμένα ωράρια λειτουργίας
- το δίκτυο πώλησης και διανομής πρέπει να έχει αυξημένο βαθμό αξιοπιστίας σε θέματα όπως τα παρακάτω: λειτουργία μέσων διανομής, μικρό χρόνο ανταπόκρισης σε έκτακτες καταστάσεις, επάρκεια αποθεμάτων στα κέντρα διανομής , γρήγορη αναπλήρωση αποθεμάτων κ.λ.π
- κάθε φορτηγό αποτελεί ουσιαστικά μία κινούμενη αποθήκη , γεγονός που επιβάλλει καθημερινά έλεγχο των δοσοληψιών αποθεμάτων μεταξύ κέντρου διανομής και φορτηγών , άρα χρήση συστημάτων πληροφορικής.
- επιπλέον ευελιξία προσφέρει η χρήση τηλεματικής
- η διανομή πραγματοποιείται με φορτηγά μικρής χωρητικότητας με στόχο την εύκολη πρόσβαση σε πολλά σημεία της πόλης
- η γκάμα μιας εταιρίας αποτελεί επίσης περιοριστικό παράγοντα για την υλοποίηση της ex van διανομής και πωλήσεων αφού όλα τα είδη πρέπει να υπάρχουν μέσα στο φορτηγό που έχει δεδομένη χωρητικότητα.
[ΠΗΓΗ: http://issuu.com] |