Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2013 > ΝΕΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΜΕ ΤΙΣ e-ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πολλά μικρά και διάσπαρτα σημεία πώλησης , σε συνδυασμό με την έλλειψη προηγούμενης πληροφόρησης, για τις ακριβείς ανάγκες των σημείων αυτών , ωθούν τις προμηθεύτριες εταιρίες στη λύση των πωλήσεων ex van (τιμολόγηση επ’ αυτοκινήτου).

Πέραν των πλεονεκτημάτων που προσφέρει στο χώρο των πωλήσεων , συγκεκριμένη πρακτική επιφέρει και μία σειρά αλλαγών τόσο στον τρόπο λειτουργίας της αποθήκης όσο και της διανομής.

Η βασική θεωρία που κρύβεται πίσω από τον συνδυασμό των logistics και των πωλήσεων στην τιμολόγηση επ΄ αυτοκινήτου, είναι ότι ο διανομέας μετατρέπεται σε πωλητή που πωλεί τα προϊόντα του σε συγκεκριμένη περιοχή.

 

Τι σημαίνει ex van sales

 

  1. ο οδηγός πραγματοποιεί ταυτόχρονα δύο εργασίες: πωλεί και διανέμει τα προϊόντα της εταιρίας για λογαριασμό της οποίας δουλεύει
  2. ο οδηγός μπορεί να είναι είτε υπάλληλος της εταιρίας είτε εξωτερικός αυτόνομος συνεργάτης
  3. στις περισσότερες περιπτώσεις τα σημεία διανομής και πώλησης είναι συγκεκριμένα , ωστόσο ο οδηγός είναι υπεύθυνος για την ανεύρεση νέων σημείων πώλησης στην περιοχή για την οποία είναι υπεύθυνος, καθώς αυτός θα δει πρώτος νέα σημεία να εγκαινιάζονται και να λειτουργούν
  4. αφού ο οδηγός είναι ταυτόχρονα και πωλητής εκδίδει και παραστατικά για λογαριασμό της εταιρίας και εισπράττει τα αντίστοιχα ποσά από τους πελάτες. Παράλληλα παραλαμβάνει επιστροφές προϊόντων
  5. ο χώρος πώλησης των προϊόντων στο σημείο του πελάτη είναι συνήθως καθορισμένης χωρητικότητας σε κιβώτιο. Μερικές φορές είναι και προσχεδιασμένης χωρητικότητας για κάποιους κωδικούς που πουλάνε πολύ με stand ή ψυγείο.

 

Η νέα αυτή υπηρεσία φέρνει αλλαγές στην υπηρεσία των logistics οι οποίες επιγραμματικά είναι:

 

  1. δεν υπάρχει δυνατότητα  προδρομολόγησης του φορτίου και επομένως βελτιστοποίηση της διαδρομής του.
  2. ένα φορτηγό μπορεί να χρειαστεί να περάσει από το ίδιο σημείο δύο φορές, την πρώτη για να παραδώσει συγκεκριμένο είδος και τη δεύτερη επειδή ο πελάτης ζήτησε την παράδοση άλλου προϊόντος άλλη ώρα ή πρέπει να πάρει επιστροφές
  3. υπάρχει ωστόσο ένα κενό στην καταγραφή της ζήτησης και των απαιτήσεων και στην παραμετροποίησή τους, καθώς είναι δύσκολο να καταγράφονται από τον καθένα οδηγό τα δεδομένα . αυτό μεταβάλει έτσι και τους κανόνες που επηρεάζουν τα αποθέματα που πρέπει να υπάρχουν στο κέντρο διανομής.
  4. καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις με την κλασική παραγγελιοληψία και τη διανομή με φορτηγό που παραδίδει παραγγελίες, για τις οποίες υπάρχει προηγούμενο αίτημα.
  5. οι παραγγελίες αναπλήρωσης αποθεμάτων ενός φορτηγού συνήθως ελέγχονται από ένα κεντρικό σύστημα που διορθώνει τις όποιες αβλεψίες του οδηγού-παραγγελιοδότη
  6. ένα φορτηγό μπορεί να έχει αδειάσει χωρίς να έχουν καλυφθεί όλοι οι πελάτες του. Επομένως πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω αποστολή γεγονός που συνεπάγεται εκτεταμένα ωράρια λειτουργίας
  7. το δίκτυο πώλησης και διανομής πρέπει να έχει αυξημένο βαθμό αξιοπιστίας σε θέματα όπως τα παρακάτω: λειτουργία μέσων διανομής, μικρό χρόνο ανταπόκρισης σε έκτακτες καταστάσεις, επάρκεια αποθεμάτων στα κέντρα διανομής , γρήγορη αναπλήρωση αποθεμάτων κ.λ.π
  8. κάθε φορτηγό αποτελεί ουσιαστικά μία κινούμενη αποθήκη , γεγονός που επιβάλλει καθημερινά έλεγχο των δοσοληψιών αποθεμάτων μεταξύ κέντρου διανομής και φορτηγών , άρα χρήση συστημάτων πληροφορικής.
  9. επιπλέον ευελιξία προσφέρει η χρήση τηλεματικής
  10. η διανομή πραγματοποιείται με φορτηγά μικρής χωρητικότητας με στόχο την εύκολη πρόσβαση σε πολλά σημεία της πόλης
  11. η γκάμα μιας εταιρίας αποτελεί επίσης περιοριστικό  παράγοντα για την υλοποίηση της ex van διανομής και πωλήσεων αφού όλα τα είδη πρέπει να υπάρχουν μέσα στο φορτηγό που έχει δεδομένη χωρητικότητα.

 

[ΠΗΓΗ: http://issuu.com]