Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2013 > ΤΑ LOGISTICS ΠΡΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΡΙΣΗΣ

Με βάση το κλασικό σχήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορούμε να διακρίνουμε τρεις διαστάσεις των logistics:

1.το planning: δηλαδή τη σχέση με την παραγωγή (εάν υπάρχει) και τους προμηθευτές. Κομβική πλέον λέξη το sop (sales & operations planning) όπου τα στελέχη από τα logistics, το sales και την παραγωγή, προσπαθούν να βρουν το βέλτιστο ύψος αποθεμάτων που πρέπει να διατηρεί η επιχείρηση.

2. το warehousing: τα προϊόντα αφού παραγγελθούν ή παραχθούν, φθάνουν στην αποθήκη της εταιρίας όπου θα παραληφθούν, θα διατηρηθούν  φυσικά, θα γίνουν picking και θα αποσταλούν στους πελάτες της εταιρίας βάσει των παραγγελιών τους.

3. το customer service: η σχέση με τους πελάτες που αφορά στην εκτέλεση των παραγγελιών τους on time και in full, η διαχείριση των επιστροφών τους, η επίλυση των προβλημάτων τους, η εφαρμογή των πολιτικών credit control κ.λ.π.

 

Δέκα χρόνια προ κρίσης η αναλογία χρόνου απασχόλησης των logisticians ακολουθούσε την κατανομή:

Planning 10-20%

Warehousing 70-90%

Customer service 0-10%

 

Ήταν η εποχή που logistics σήμαινε «αποθήκη». Αυτό αποδυνάμωσε έντονα το ρόλο των logisticians, ειδικά με την τάση που  υπάρχει σήμερα για outsourcing, οπότε ποιος ο ρόλος του logistician, αν το warehousing το χειρίζεται ο 3PL?

 

Μετατόπιση βαρύτητας λόγω κρίσης

Τα τελευταία πέντε χρόνια προ κρίσης είχε δυναμώσει η διάσταση του customer service. Ήταν η εποχή του μεγάλου καταναλωτισμού που έπρεπε να εξυπηρετηθεί κάθε απαίτησης του πελάτη όσο παράλογη και αν ήταν. Ήταν η εποχή της δύναμης των sales και η κατανομή των ποσοστών είχε ως εξής:

 

Planning 10-20%

Warehousing 50-70%

Customer service 20-30%

 

Η κρίση άλλαξε τα δεδομένα

 

Η ρευστότητα έγινε πρώτη προτεραιότητα. Οι επιχειρήσεις ασθενούν πρώτα από έλλειψη ρευστού και μετά λόγω υψηλού κόστους υπηρεσιών χαμηλού customer service κ.λ.π.  Και επειδή οι προμηθευτές του εξωτερικού κυρίως μηδενίζουν προς εμάς τις πιστώσεις, ενώ οι δικοί μας πελάτες απαιτούν μεγαλύτερες πιστώσεις ο ευκολότερος τομέας της μείωσης του cash cycle είναι τα αποθέματα. Ξαφνικά τα τελευταία χρόνια σε ελληνικές επιχειρήσεις εφαρμόστηκαν lean μεθοδολογίες,τεχνικές kanban και jit. Τώρα στη μετά κρίση εποχή οι αντιδράσεις χαλάρωσαν και τα ποσοστά έχουν ως εξής:

 

Planning 25-35%

Warehousing 40-60%

Customer service 15-25%

 

Όσο προχωρά η μετά κρίση εποχή υπολογίζεται ότι το planning και το warehousing θα γίνουν ισοδύναμα, σε μία πενταετία δε αναμένεται τα ποσοστά να έχουν ως εξής:

 

Planning 35-45%

Warehousing 20-40%

Customer service 25-35%

 

Πρόταση για το μέλλον

Επένδυση στο planning κατά πρώτο λόγο και κατά δεύτερο στο customer service.  Το planning απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, εργαλεία, μεθοδολογία και πληροφορική.

 

[ΠΗΓΗ: http://issuu.com]