Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2013 > ΜΕΛΕΤΗ 120.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ LOGISTICS

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι η γεωγραφική της θέση. Κι ενώ κάποιος θα περίμενε η χώρα να αποτελεί κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.

Η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, υπολείπεταιστον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics)από χώρες, όπως Ουγγαρία, Βοσνία, Ρουμανία, Σλοβενία και Τουρκία.

Η χώρα μας, στο δείκτη Logistics Performance Index, κατατάσσεται στην 69 η θέση παγκοσμίως, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών σε συνδυασμένες μεταφορές και της απουσίας ρυθμιστικού πλαισίου.

Τις παθογένειες αυτές προσπαθεί να αντιμετωπίσει το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο προκήρυξε τη μελέτη για την “ανάπτυξη εθνικού στρατηγικού σχεδιασµού και σύγχρονου νοµικού πλαισίου για την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα», ύψους 120.000 ευρώ.

Η δοµή του έργου είναι η ακόλουθη:

1. Επισκόπηση µελετών, θεσµικούπλαισίου και διαδικασιών στο ευρύτερο πεδίο της εφοδιαστικής στην Ελλάδα καιτην Ευρώπη.

2. Ανάπτυξη πλαισίου λειτουργίας της εφοδιαστικής και σχεδίου νόµου.

3. Οργάνωση ειδικού γραφείου εφοδιαστικής (logistics) στο υπουργείο Μεταφορών.

«Δυστυχώς, η Ελλάδα υπολείπεται στην ανταγωνιστικότητα των logistics από άλλες γειτονικές χώρες, όπως η Ρουμανία, η Τουρκία, η Κροατία και η Πορτογαλία. Η Τουρκία είναι ένα επιτυχημένο παράδειγμα, καθώς μειώνει το κόστος των logistics προς όφελος της παραγωγικότητάς της.

Η Ελλάδα χρειάζεται μείωση της γραφειοκρατίας και ενίσχυση του εμπορίου με χώρες λιγότερο ανεπτυγμένες από αυτήν», σχολιάζουν στελέχη εταιρειών εμπορευματικών μεταφορών.

Ενδεικτικό είναι ότι, πριν από λίγα χρόνια, τα logisticsαντιστοιχούσαν στο 6-7% του ΑΕΠ της Ελλάδος, τώρα είναι κάτω από 3%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρά την ραγδαία ανάπτυξη που παρουσίασε την τελευταία δεκαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 19,68% την περίοδο 1998-2008, βιώνει δυστυχώς τις συνέπειες της κρίσης.

Τροχοπέδη στην ανάπτυξή, πέρα από τη μείωση του μεταφερόμενου όγκου, αποτελεί η υστέρηση της χώρας σε υποδομές (σιδηροδρομικό - οδικό δίκτυο,έλλειψη εμπορευματικών κέντρων), αλλά και η απουσία αποτελεσματικού χωροταξικού σχεδίου που θα καθορίζει τις χρήσεις γης.

[ΠΗΓΗ:METAFORESPRESS]