Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2014 > ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ LOGISTICS. OΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΡΧΟΝΤΑΙ

Νόμος του κράτους θα είναι σύντομα, έπειτα από πολλές αναβολές, το νομοσχέδιο για την Εφοδιαστική Αλυσίδα / Logistics, κάτι που θα επιταχύνει και τον, εν εξελίξει,διαγωνισμό για την ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Μεθαύριο,Τετάρτη έχουν κληθεί στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής να καταθέσουν τις απόψεις τους για το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων Εφοδιαστικής»οι εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων προκειμένου στη συνέχεια να έρθει προς ψηφοφορία στην Ολομέλεια.

Το νομοσχέδιο για τα Logistics, το οποίο είχε κατατεθεί στις 30 Μαΐου 2014 στη Βουλή, έπεσε «θύμα» του ανασχηματισμού, αφού δεν κατάφερε να συζητηθεί στο θερινό τμήμα. Ως κυριότερη αιτία αναβολής ήταν η αλλαγή στο υπουργείο Ανάπτυξης, όπου ο Κωστής Χατζηδάκης αντικαταστάθηκε από τον Νίκο Δένδια, ο οποίος ήθελε να ενημερωθεί για τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου.

Για το νομοσχέδιο προηγήθηκε σημαντική προεργασία, για περίπου ενάμισι χρόνο, από τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Θανάση Ζηλιασκόπουλο.

Το νομοσχέδιο βασίστηκε, επίσης, στη συνεργασία ειδικής ομάδας της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ειδικότερα, με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

1. Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL - Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το Δημόσιο.

2. Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτωνlogistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος.

3. Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.

4. Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής,με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτήρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.

5. Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.

6. Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για Logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας στην περιοχή του Θριάσιου στην Αττική και στη Θεσσαλoνίκη στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

7. Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ), όπως π.χ.σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κ.λ.π. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.

8. Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.

9. Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.

[ΠΗΓΗ:http://www.metaforespress.gr/]