Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2014 > ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ E-TAILING 2025: ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ LOGISTICS

Κατά τη διάρκεια των επόμενων δέκα ετών, οι ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις θα αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία από ό,τι αναμενόταν μέχρι σήμερα - και όχι μόνο στις αγορές των αναπτυγμένων χωρών, αλλά και στις αναδυόμενες αγορές.

Ταlogistics θα διαδραματίσουν καίριο ρόλο: να παρέχουν στις επιχειρήσεις σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως διανομές μέσα σε λίγες ώρες την ημέρα της παραγγελίας, ευέλικτο ωράριο παραλαβής και επιστροφής, καθώς και αξιόπιστες υπηρεσίες logistics και προγράμματα προστιθέμενης αξίας σε αναδυόμενες χώρες.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης «ΠαγκόσμιοE-Tailing 2025», που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Deutsche Post DHL, με τη συμμετοχή των ιδρυμάτων έρευνας τάσεων Z_punkt και See More, καθώς και πολλών εμπειρογνωμόνων από το λιανικό εμπόριο, τα logistics και την ακαδημαϊκή κοινότητα. Είναι η πρώτη παγκόσμια μελέτη σεναρίων για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και τις επιπτώσεις του για τον κλάδο των logistics.


Τέσσερα σενάρια, για το μέλλον, σε παγκόσμιο επίπεδο


Σε τέσσερα σενάρια, η μελέτη δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει ο ηλεκτρονικός κόσμος των αγορών σε όλο τον κόσμο για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις στο άμεσο μέλλον. Οι διάφορες μελλοντικές προβλέψεις βασίζονται σε λεπτομερή ανάλυση των πλέον σημαντικών παραγόντων - από την ενέργεια και τις τιμές των πρώτων υλών, μέχρι τους τεχνολογικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς παράγοντες στο λιανικό εμπόριο και τα καταναλωτικά πρότυπα. Τα σενάρια περιγράφουν επίσης τις πιθανές επιπτώσεις των αλλαγών στο σύστημα αξιών της κοινωνίας μέχρι το 2025. 

Η έρευνα εξέτασε επιλεγμένες αναπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο της ανίχνευσης των τάσεων μελετήθηκαν επίσης οι τάσεις στις αγορές και στα logistics σε 12 διεθνείς μητροπόλεις- μεταξύ των οποίων η Νέα Υόρκη, η Μόσχα, η Bangalore, η Τζακάρτα και το Λάγος. Αυτή η γνώση για τις  συνήθειες των καταναλωτών ισχυροποιεί τα  σενάρια στις τρέχουσες συνθήκες και αυξάνει την ισχύ τους.

Σήμερα,το ηλεκτρονικό εμπόριο αφορά ήδη στο οκτώ τοις εκατό του συνολικού όγκου συναλλαγών στην Ευρώπη. Ανάλογα με το σενάριο, το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξηθεί έως και 40 τοις εκατό στις ανεπτυγμένες χώρες και έως και 30 τοις εκατό στις αναδυόμενες αγορές σήμερα.

ΟJurgen Gerdes, CEO του τμήματος Post - eCommerce - Parcel στην Deutsche PostDHL δήλωσε: «Στο μέλλον, τα logistics θα αναλάβουν ρόλο καταλύτη για τις λιανικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται online, σε πολύ πιο σημαντικό βαθμό από ό,τι σήμερα. 

Εμείς,ως εταιρεία logistics έχουμε μια καλή εικόνα για τις επιχειρήσεις σε διάφορες βιομηχανίες σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου. Αυτός είναι ο λόγος που αναλαμβάνουμε ολοένα και περισσότερο ρόλο συμβούλου και συνεργάτη επιτυχίας.»

Από έναν πολύ ανεπτυγμένο ψηφιακό πολιτισμό στο Do- It- Yourself

Στο πρώτο σενάριο, οι αναδυόμενες αγορές σήμερα θα είναι η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης σε 11 χρόνια από τώρα. Μια ισχυρή παγκόσμια οικονομία και μια σταθερή μεσαία τάξη θα έχουν δημιουργήσει ένα πραγματικό περιβάλλον «Εμπορίου Οπουδήποτε». 

Οι καταναλωτές θα λαμβάνουν τις αγορές τους πολύ πιο γρήγορα από ό, τι σήμερα, με τις Express αποστολές να παραδίδονται σε λιγότερο από 24 ώρες και να υπολογίζονται σε λεπτά. Σε ένα διαφορετικό σενάριο, μια πολύ ανεπτυγμένη ψηφιακή κουλτούρα έχει εξελιχθεί, στην οποία σχεδόν όλα τα προϊόντα θα πωλούνται online και οι καταναλωτές θα λαμβάνουν στήριξη από άβαταρ. Για να προστατεύσουν τους κατασκευαστές από προϊόντα απομίμησης, οι εταιρείεςlogistics θα προσφέρουν προστατευόμενες αλυσίδες εφοδιασμού.

Ωστόσο,η μελέτη δεν απεικονίζει μόνο θετικές μελλοντικές προβολές του παγκόσμιουe-tailing, αλλά και τα πιθανά σενάρια κρίσης. Το τέταρτο σενάριο περιγράφει πώς αναπτύσσονται τα παγκόσμια πρότυπα κατανάλωσης, ενώ η παγκόσμια οικονομία θα έχει υποστεί άλλη μια οικονομική κρίση και οι τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών θα έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι άνθρωποι θα μπορούσαν να υιοθετήσουν μια Do - It-Yourself νοοτροπία με έμφαση στη κοινή χρήση, αντί της προσέγγισης «όλα καινούρια».

Η αλλαγή στη συμπεριφορά επηρεάζει τον τομέα του λιανικού εμπορίου

Η ανάλυση σεναρίων συμπληρώνεται από δοκίμια που εκπονήθηκαν από διάσημους ειδικούς του κλάδου των logistics: ο Καθ. Δρ Dirk Moschett του ΠανεπιστημίουFribourg της Ελβετίας υποστηρίζει την αναγκαιότητα για όλη την κοινωνία να συσσωρεύσει τις ροές προσφορών πιο αποτελεσματικά. Ο Καθηγητής Geritt Heinemann,του Πανεπιστημίου του Lower Rhine αναλύει στη συνεισφορά του "E -Pace" για τη σημασία του χρόνου για την επιτυχία της online λιανικής.

Ο Καθηγητής Shashi Matta, από το Πανεπιστήμιο Ohio State, αναλύει πώς οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, π.χ. τάσεις όπως η βιωσιμότητα ή η διαμόρφωση με τη συμμετοχή των καταναλωτών, επηρεάζουν το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο.Λύσεις βέλτιστης πρακτικής, τις οποίες η Deutsche Post DHL έχει ήδη εφαρμόσει για την ηλεκτρονική λιανική, δείχνουν το φάσμα των λύσεων και υπηρεσιών στον τομέα των logistics.

Όλα τα σενάρια και οι μελέτες έχουν το κοινό χαρακτηριστικό ότι ο ανταγωνισμός στην ηλεκτρονική λιανική πώληση,είτε σε παγκόσμιο, είτε σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο, θα γίνει πιο έντονος. Ο Jurgen Gerdes δήλωσε: «Εμείς δε γνωρίζουμε με βεβαιότητα πώς θα είναι ο κόσμος το 2025, αλλά τα διάφορα σενάρια της μελέτης δείχνουν πόσο γρήγορα αλλάζει ο  τομέας του λιανικού εμπορίου παγκοσμίως - online και offline - και ότι τα logistics θα είναι ένα κομβικό σημείο των εν λόγω διαδικασιών αλλαγής.»

Η στρατηγική 2020 της Deutsche Post DHL, συμπεριλαμβανομένων των πυλώνων Focus,Connect και Grow δείχνει ότι ο Όμιλος είναι σε εξαιρετική θέση για τις εξελίξεις αυτές. Ένα μέρος αυτής της στρατηγικής είναι να επεκτείνει την ηγετική θέση του ομίλου στις υπηρεσίες logistics που αφορούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο -στη Γερμανία, την Ευρώπη και πέραν αυτών. Ένας βασικός πυλώνας αυτής της επέκτασης είναι το τμήμα Post - eCommerce - Parcel.

«Ως η πιο διεθνής εταιρεία στον κλάδο των logistics, έχουμε ως στόχο μας την επιτυχία υπηρεσιών B2C που αφορούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε μη ευρωπαϊκές αγορές. Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες να γίνουμε σε λίγα χρόνια κορυφαίος πάροχος logistics στον κόσμο για το ηλεκτρονικό εμπόριο», τονίζει ο Jurgen Gerdes.

[ΠΗΓΗ:http://www.metaforespress.gr/]