Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2014 > ΠΟΥ ΧΩΛΑΙΝΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ LOGISTICS

Θετικές προθέσεις στο σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο παρουσίασαν χθες οι υπουργοί ΥΠΟΜΕΔΙ και Ανάπτυξης διαπιστώνουν φορείς της αγοράς logistics οι οποίοι εκτιμούν, όμως, είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστούν στην πράξη όσα προβλέπονται στο κείμενου το Σ/Ν που τίθεται σε ολιγοήμερη διαβούλευση.

Οι φορείς της αγοράς επισημαίνουν ότι προς την σωστή κατεύθυνση κινούνται οι διατάξεις που καθιερώνουν πλαίσιο για τα Logistics σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων τους, ενώ δεν παραλείπουν να τονίσουν και στην σπουδαιότητα που θα έχει για τον κλάδο η προσπάθεια αξιοποίησης των μεγάλων ακινήτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.

Το αδειοδοτικό πλαίσιο αλλά και τα χωροταξικά – πολεοδομικά ζητήματα που επιχειρεί να ρυθμίσει το σχέδιο νόμου είναι αυτά στα οποία στέκονται με επιφύλαξη οι ίδιοι παράγοντες, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι:

-Η απαλλαγή από υποχρέωση αδειοδότησης των εγκαταστάσεων, δεν απαλλάσσει την κατάθεση δικαιολογητικών με αποτέλεσμα οι περισσότερες επιχειρήσεις να μη δύνανται να συγκεντρώσουν τα κατά το Ν.4014/2011 δικαιολογητικά, όπως ενδεικτικά το χαρακτηρισμό χρήσης γης του χώρου. Έτσι,όσες επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αδειοδοτηθούν σήμερα με το ισχύον ΠΔ79/2004,εξακολουθούν να μην αδειοδοτούνται και με τις προτεινόμενες διατάξεις.

- Στο λεκανοπέδιο Αττικής, λόγω αδυναμίας εκπλήρωσης των όρων της χρήσης γης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δε θα τύχει εφαρμογής.

- Η αδυναμία συμμόρφωσης με τις νέες διατάξεις εντός δυο ετών,οδηγεί μαζικά τις επιχειρήσεις Logistics σε μη συμμόρφωση, αφού δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση ολοκλήρωσης νομίμων χώρων υψηλής και σημειακής συγκέντρωσης μεταφορικών υπηρεσιών.

- Καταργούνται τα εργαλεία διαχείρισης των μεταφορικών υπηρεσιών, καθώς ο αδειοδοτικός φορέας μετακινείται από το ΥπΥΜεΔι στο ΥΠΑΝ. Η συγκέντρωση των υπηρεσιών εφοδιαστικής θα γίνεται με χωροθετικούς όρους παραγωγής και μεταποίησης και όχι με όρους υποστηρικτικούς, όπως συγκοινωνιακής εξομάλυνσης, εξυγίανσης δικτύων, αστικής αποφόρτισης κ.λ.π.

- Ο φορέας προώθησης της εφοδιαστικής θα υπόκειται στη ΓΓ Μεταφορών ενώ τα αδειοδοτικά εργαλεία στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

-Δίνεται η δυνατότητα κατάτμησης γης σε μεγάλες εκτάσεις που προορίζονται για υψηλή συγκέντρωση μεταφορικών υπηρεσιών (Θριάσιο & Γκόνου)να εκμεταλλευτούν με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, καθώς δεν ορίζεται ότι αποτελούν Επιχειρηματικά Πάρκα Ειδικού Σκοπού.

[ΠΗΓΗ:http://www.euro2day.gr/]