Αναζητήστε πληροφορίες:   
   
  TUV


 Νέα > Νέα 2012 > Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ “FoodDrinkEurope” ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030.

          Η FoodDrinkEurope έχει δρομολογήσει μια έκθεση όπου σκιαγραφεί τους στόχους της για μια περισσότρερο βιώσιμη παραγωγή τροφίμων και ποτών μέχρι το 2030. Η έκθεση ήρθε σαν συνέχεια μιας εκδήλωσης στις Βρυξέλλεςστις 5 Ιουνίου 2012, όπου συμμετείχαν ενδιαφερόμενοι όπως μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκπρόσωποι των Ηνωμένων Εθνών και βασικοί παράγοντες της βιομηχανίας τροφίμων όπως η Nestle.Η έκθεση προσανατολίζεται σε τρία βασικά σημεία: βιώσιμη προμήθεια, αποδοτικότητα των πόρων κατά μήκος της τροφικής αλυσίδας και βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση.

Βιώσιμη Προμήθεια: Η Βιομηχανία τροφίμων και ποτών στην Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 70% όλης της αγροτικής ευρωπαϊκής παραγωγής σύμφωνα με την FoodDrinkEurope, που παρουσίασε παραδείγματα εταιριών ικανών να βοηθήσουν στην προώθηση της αειφόρου προμήθειας και να συμβάλουν στην ασφάλεια των τροφίμων. Η έκθεση επαίνεσε τις εταιρείες Ferrero, General Mills, Mars, Nestle και Unilever οι οποίες δεσμεύτηκαν να προμηθεύονται 100% πιστοποιημένο βιώσιμο φοινικέλαιο μέχρι το 2015. Η Mars και η Ferrero επίσης δεσμεύτηκαν να χρησιμοποιούν μόνο αειφόρα πιστοποιημένο κακάο μέχρι το 2020. Η έκθεση ακόμη, επαίνεσε την ανάπτυξη εναρμονισμένων μεθόδων αξιολόγησης μέσω της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Βιώσιμης Κατανάλωσης και Παραγωγή Τροφίμων.

Ενέργεια: Η FoodDrinkEurope ενθάρρυνε την βιομηχανία να συνεργαστεί για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Από το 1999 οι παραγωγοί τροφίμων και ποτών στην Ευρώπη μείωσαν τις εκπομπές κατά 18%, ενώ παράλληλα η αξία παραγωγής αυξήθηκε κατά 29%. Η έκθεση ενέκρινε τη χρήση τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όπως το συνδυασμό θερμότητας-ισχύος. ΄΄Ο καλύτερος τρόπος για την παροχή θερμότητας είναι από ένα σύστημα συνδυασμού θερμότητας/ισχύος καθώς παρέχει τις μέγιστες δυνατότητες εξοικονόμησης πρωτογενούς ενέργειας΄΄. Η Kellogg είναι μια μεγάλη εταιρία που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα (CHP). Οι εγκαταστάσεις της στο Manchester του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ένα σύστημα CHP 4.9Mwe που προμηθεύει το 85% της ζήτησης ατμού της εγκατάστασης και περίπου 50% της ζήτησης σε ηλεκτισμό, ενώ μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 12% περίπου ετησίως.

Εναλλακτικά ψυκτικά ρευστά: Η FoodDrinkEurope προωθεί εναλλακτικά ψυκτικά ρευστά. Ορισμένα από τα ψυκτικά ρευστά που συχνά χρησιμοποιούνται από τους παραγωγούς τροφίμων και ποτών όπως οι υδροφθοράνθρακες (HFCs), συμβάλουν στην κλιματική αλλαγή εάν διαφύγουν στην ατμόσφαιρα. Ελλείψει κάποιας βιώσιμης εναλλακτικής λύσης ο οργανισμός εμπορίου της ΕΕ ανέφερε ότι θα υποστηρίξει μια πολυμερή πρωτοβουλία από τις Coca Cola, Unilever, McDonalds και PepsiCo στην εξεύρεση λύσης.

Χρήση Νερού: Η έκθεση εκτιμά ότι η χρήση νερού στη βιομηχανία αντιπροσωπεύει το 1.8% του Ευρωπαϊκού συνόλου και για αυτό ενθάρρυνε την χρήση εργαλείων για τη μέτρηση της χρήσης νερού μέσω μιας ανάλυσης κύκλου ζωής, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η μέθοδος δεν είναι ιδανική για επικοινωνία με τους καταναλωτές. Αρκετές εταιρίες στο πλαίσιο της FoodDrinkEurope συμμετέχουν στην ανάπτυξη ενός καινούριου προτύπου ISO (14046) σχετικά με το αποτύπωμα νερού, βασιζόμενο σε μια προσέγγιση ΄΄κύκλου ζωής΄΄, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014.

Άλλες προτωβουλίες: Η έκθεση FoodDrinkEurope αναφέρει επίσης, λεπτομερείς τρόπους με τους οποίους οι παραγωγοί έχουν μετατρέψει απόβλητα σε ενέργεια για να τροφοδοτήσουν διάφορες λειτουργίες. Η Nestle καιη Kraft για παράδειγμα, ανακυκλώνουν υπολείμματα κόκκων καφέ για την τροφοδότηση διαδικασιών παραγωγής, δράση η οποία συνέβαλε κατά 12% στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Nestle σε εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Η FoodDrinkEurope στηρίζει ακόμη τη χρήση βιοκαυσίμων σε λειτουργίες μεταφορών για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αντικτύπου. Η Nestle για παράδειγμα χρησιμοποιεί υγρό μεθάνιο στα φορτηγά της, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Περιβάλλον Janez Potocnik είπε χαρακτηριστικά: ΄΄Είναι ακόμη ξεκάθαρο ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται όλο και περισσότερο, μέσω σύγχρονων καναλιών επικοινωνίας όπως οι εφαρμογές στα΄΄έξυπνα τηλέφωνα΄΄(smart phones) και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης΄΄. Η Γαλλική ΈνωσηΤροφίμων και Ποτών (ΑΝΙΑ) ανέπτυξε την εφαρμογή για κινητά ProxiProduit, η οποία επιτρέπει στους καταναλωτές να σαρώνουν γραμμωτούς κώδικες (barcodes) και να αποκτούν περιβαλλοντικές πληροφορίες, όπως εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, βιοποικιλότητα και χρήση νερού.

          Η έκθεση καταλήγει ότι όραμά της δεν αποτελεί μια συγκριτική αξιολόγηση για τη βιομηχανία καθώς ΄΄κανένα μέγεθος δεν πάει σε όλους΄΄ αλλά στοχεύει να δώσει έμπνευση στις εταιρίες να προωθήσουν βιώσιμη ανάπτυξη.

Δειτε ολόκληρη την έκθεση της FoodDrinkEurope Environmental Sustainability Vision Towards 2030”.      [ΠΗΓΗ: GLOBAL COLD CHAIN ALLIANCE]